دل بستن به موجوداتی که از عشق چیزی نمیفهمند

همه برایم دست تکان دادن اما کم بود دستانی که تکانم دادن

دل بستن به موجوداتی که از عشق چیزی نمیفهمند

همه برایم دست تکان دادن اما کم بود دستانی که تکانم دادن

باران‏خورده ثانیه‏هایم به نگاهت..

«دلباختگی»* روی تختم جا خوش کرده بود و تنم لمیده بود به گوشه‏ی سمت ِ راست ِ تختم (همان‏جا که گاهی می‏شود مرکز ِ جهان) و داشتم به پدیده‏ای فکر می‏کردم که هیچ ربطی به هیچ‏چیز نداشت، نه به ماه ِ رمضان ِ خدا، نه به «دلباختگی» نه به من، نه به "او" و نه حتی به تکان ِ پرده که باد مدام سربه‏سرش می‏گذاشت...

دانشمندان می‏گویند همه ساله نیم میلیون زلزله در سراسر ِ دنیا رخ می‏دهد که بیشترشان این قدر خفیف‏اند که جز «سیسموگراف» هیچ چیز و هیچ کس قادر به تشخیص‏شان نیست. و از هر 500زلزله، فقط یکی‏شان به ویرانی و خسارت می‏انجامد...

سالی هزار بار این دل ِ وامانده ممکن است بلرزد، حالا می‏خواهد بابت ِ لغزش ِ اشکی از چشم ِ کودکی باشد، می‏خواهد از نگاه ِ گذرای عابری... فقط همیشه میان این همه تکان، یک‏بار، یک لرزه، آوار می‏کند تمام ِ هستی ِ آدم را...

زلزله‏شناس‏ها می‏گویند این لرزش‏های خفیف در پی ِ انفجار ِ آتش‏فشان‏ها، حرکت ِ پوسته‏ی زمین و دلایلی از این دست شکل می‏گیرند و فقط هرگاه یک قسمت ِ بزرگ از پوسته‏ی زمین به طور ِ ناگهانی در زیر ِ لایه‏ی دیگری بلغزد، «شدیدترین» نوع ِ زلزله رخ می‏دهد و حتی اگر در عمق ِ زمین رخ داده باشد، باز "هم" می‏تواند سطح ِ زمین را بلرزاند...

حالا بیا تصور کن... دل ِ من، بی‏هوا گره بخورد به نگاه‏های «بی‏شرم» ِ تو، یا نه، صورتت به تمامی قاب شود در چشم‏های من، یا نه، اصلا دست‏هایت بخزند پی ِ انگشت‏های من... آن وقت د ل م میهمان می‏شود به «شدیدترین» لرزشش... آن وقت؛ دیگر چه می‏ماند از "من"؟!

وقتی قسمت ِ بزرگی از روح ِ تو، لطیف و رمزآلود، هجوم می‏برد به لایه‏های هستی‏ام، وقتی بهت می‏شود سهم ِ اول و آخرم و «درد» هرگز شیرین‏تر از این نمی‏شود، وقتی دیگر «وقتی» نیست و ... همه‏ی وجودم به ارتعاش می‏افتد... وقتی ویران می‏شوم و احساس می‏کنم هیچ گاه به این اندازه «آباد» نبوده‏ام... وقتی... وقتی... وقتی... تو بزرگترین زلزله‏ی "من" می‏شوی... نمی‏شود ع ا ش ق‏ت نباشم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد