دل بستن به موجوداتی که از عشق چیزی نمیفهمند

همه برایم دست تکان دادن اما کم بود دستانی که تکانم دادن

دل بستن به موجوداتی که از عشق چیزی نمیفهمند

همه برایم دست تکان دادن اما کم بود دستانی که تکانم دادن

سیب ( شعر زیبای حمید مصدق و پاسخ فروغ فرخزاد به وی )


در گفتگوی با خدا نوشته ی ریتا استریکلند خوانده ام وقتی وی از خدا می پرسد :

به عنوان خا لق انسانها می خواهید آنها چه درسهایی اززندگی بگیرند؟؟

خداوند چند نکته برای وی بیان می کند که یکی از آنها این است که :

یاد بگیرند که می شود دونفر به موضوعی واحدنگاه کنند وآن را متفاوت ببینند .

به راستی گاه واقعیت با آن چه ما می اندیشیم بسیار تفاوت دارد 

باید از زاویه فرد مقابل به مسائل کرد و بعد قضاوت نمود ...

شعر زیبای حمید مصدق و پاسخ فروغ فرخزاد به وی

تقدیم به شما

برای آنکه گاهی دوباره فکر کنیم

 


حمید مصدق خرداد  ١٣۴٣
تو به من خندیدی و نمی دانستی
من به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدم
باغبان از پی من تند دوید
سیب را دست تو دید
غضب آلود به من کرد نگاه
سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک
و تو رفتی و هنوز،
سالهاست که در گوش من آرام آرام
خش خش گام تو تکرار کنان
می دهد آزارم
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت
............................................................................................
پاسخ زیبای فروغ فرخزاد
من به تو خندیدم
چون که می دانستم
تو به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدی
پدرم از پی تو تند دوید
و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه
پدر پیر من است
من به تو خندیدم
تا که با خنده تو پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم
بغض چشمان تو لیک لرزه انداخت به دستان من و
سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک
دل من گفت: برو
چون نمی خواست به خاطر بسپارد گریه تلخ تو را ...
و من رفتم
و هنوز سالهاست که در ذهن من آرام آرام
حیرت و بغض تو تکرار کنان
می دهد آزارم
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت

دوازده پیــــام . . .

 

دوازده پیــــام از عشـــــــق  

 

 

تقدیم به متولدین دوازده ماه سال   


 

 

 

متولدین فروردین
که به جهان بیاموزید که عشق "معصومیت" است و از جهان بیاموزید که عشق "اعتماد" است.

متولدین اردیبهشت

که به جهان بیاموزید که عشق "صبر و تحمل" است و از جهان بیاموزید که عشق "بخشش و گذشت" است.

متولدین خرداد
که به جهان بیاموزید که عشق "آگاهی" است و از جهان بیاموزید که عشق "احساس" است.

متولدین تیر
که به جهان بیاموزید که عشق "فداکاری" است و از جهان بیاموزید که عشق "آزادی" است.

متولدین مرداد
که به جهان بیاموزید که عشق "شور و نشاط" است و از جهان بیاموزید که عشق "فروتنی" است.

متولدین شهریور

که به جهان بیاموزید که عشق "نیاز" است و از جهان بیاموزید که عشق "کمال" است.

متولدین مهر
که به جهان بیاموزید که عشق "زیبایی" است و از جهان بیاموزید که عشق "هماهنگی" است.

متولدین آبان
که به جهان بیاموزید که عشق "هیجان" است و از جهان بیاموزید که عشق "تسلیم شدن" است.

متولدین آذر
که به جهان بیاموزید که عشق "صمیمیت" است و از جهان بیاموزید که عشق "وفاداری" است.

متولدین دی
که به جهان بیاموزید که عشق "عقلانی" است و از جهان بیاموزید که عشق "از خود گذشتگی" است.

متولدین بهمن
که به جهان بیاموزید که عشق "اغماض" است و از جهان بیاموزید که عشق "یگانگی" است.

متولدین اسفند
که به جهان بیاموزید که عشق "رحم و شفقت" است و از جهان بیاموزید که عشق "همه چیز" است.

به سلامتیـــــــــــــــــــــــه....

 

به سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته

بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌... انگشت کوچیکهٔ عشقمم نیستی

به ســـــــلامتی اون دختـــــری که وقــــتی توو خیـــابون یه لکــســس بـــراش بوق میــــزنه......

ســـرشــــو مـــیندازه پاییـــن و زیــر لـــب میـــگه : " اگــــه 730 هـــــم داشـــــته باشی ،

چــــرخ پـــراید عشـقمم نمیشی......

"اهسته تر بیا "

 

اهسته تر بیا

غوغا نکن که دلم

با شور دردناک نفس های گرم تو

بی تاب می شود.

اهسته تر بیا٬دلواپسم نکن٬

برای خاطره بازی

فرصت٬ همیشه هست.

 

وقتی تو می رسی!!!

احساس می کنم٬

سکوت می شکند٬

ثانیه ها گرم می شوند٬

فاصله٬از لای  انتظار پنجره

فرار می کند

اغوش می شود تمام تنم٬ از نگاه تو٬

جایی برای کلامت نیست٬

خاطره٬خود با تمام انچه که هست٬

میان چشم های عاشق ما٬

 حرف می زند

و ارام

برگ می خورد٬

 

 وقتی تو می رسی!!!

زندگی٬با تو می رسد

لبخند٬با تو می رسد

احساس می کنم

جایی٬میان پلک های مدام اضطراب

برای ما ساخته اند.

احساس می کنم

ما را درون هاله ای از عطر و ارزو

انداخته اند.

 

وقتی تو می رسی !!!

عاشق تر از همیشه ی حرف ها٬حرف می زنم

شیرین تر از همیشه ی بغض ها٬بغض می کنم.

 

وقتی تو مرسی!!!

من ٬به تمام انچه دوستش دارمش

می رسم...!

تولد تولد تولدم مبااااارک...

سلاااااااااااااااااااااااااااام   

 

خوبین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

 

من ملوسکم  

 

اومدم با تاخیر ۱۸ روزه دعوتتون کنم به تولدم 

 

البته این تاخیر به دلیل نت نداشتن شیدا و مشغله های بابا مسیحا بوده 

 

۳ مهر تولد من بود  

میخوام که با حضور گرمتون در شادی ما شرکت کنین  

 

بابا مسیحا واسم کلی کادو خریده  

 

شیدا هم کیک پخته آورده. 

 حالا میخوام با شمارش بابا مسیحا و شیدا شمعارو فوت کنم. 

 

  

و در آخررررررررررررررر نوبت باز کردن هدیه هاست 

   

 

دوستای خوبم امیدوارم بهتون حسابی خوش گذشته باشه. 

 

ممنون که با حضورتون شادی رو به تولدم آوردین.   

دوستتون داااااارم دوستای گلم.

  

 

تولدت مبارک

سلام

امروز تولدته اما خودت نیستی همیشه دوست داشتم از خدا بهترین هدیه رو بگیری روز تولدت خوشحالم من رفتم و هدیه خوبی را گرفتی از خدا و خدا یکی دیگر رو بهت داد تا امسال بهترین هدیه رو داشته باشی هیچ نمیدانستم انقدر حسودم که نتوانم حتی تجسم کنم الان با اون چه ساعت هایی را داری اما دل بهترین روز ها را از خدا طلب میکند برای تو .

همه سختی ها مال من دل های شاد همه مال تو

دستانم به کیبورد نمیروند تمامی فکر هایم الان به این فکر میکند که دستانتان در دست هم سهم من حسرت و انده .دیگر وقتی برای گله و رونمایی خیانت های که به هم کردیم نداریم فقط ارزوی بهترین ها

تولدت مبارک